Page 11 - Rukovet_WEB
P. 11

jako vztah rodičů k dítěti vytváří v rozvíjející
 se osobnosti základní etické standardy chování
 a zájem o jiné „tvory“ stejného druhu, což pak
 limituje a tvoří tzv. sociální standardy lidského
 společenství, stejně tak UČITEL je nenahradi-
 telným článkem řetězce osobních zkušeností
 dítěte s poznáváním.
Dobrý učitel je dětem průvodcem po tajem-
 stvích lidského poznání, nesmí však být jen
 mechanickým recitátorem učebních textů,
 musí zažehnout zvědavost dítěte a pomalu,
 systematicky odhalovat oponu, která ukrývá
 mnohá tajemství lidského vědění, která neby-
 la doposavad odhalena. Pokud se podíváme
 na historii, a ta je jak známo, učitelka pravdy,
 pak zjistíme, že šamani, filosofové a učitelé
 patří do stejné skupiny osvícených příslušníků
 lidského rodu, kteří jako první v řadě slouži-
 li svým komunitám jako urychlovači a vůbec
 hybatelé pokroku. Samozřejmě byli také prv-
 ní na řadě, když mocní tohoto světa trestali
 schopnost pomáhat lidem moudrostí a vědě-
 ním se vymanit z tmářství a bludů, ve kterých
 bylo lidstvo vždy záměrně udržováno, jelikož
 takto je snadno manipulovatelné.
Tato publikace, která vzniká na závěr projektu
„Poznej tajemství vědy“, je sumárním přehle-
 dem obecných principů aplikace vědy a tech-
 niky v základních složkách životního prostředí
člověka, zahrnující životní příběhy vědců jako
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16