Page 11 - Rukovet_WEB
P. 11
jako vztah rodičů k dítěti vytváří v rozvíjející
se osobnosti základní etické standardy chování
a zájem o jiné „tvory“ stejného druhu, což pak
limituje a tvoří tzv. sociální standardy lidského
společenství, stejně tak UČITEL je nenahradi-
telným článkem řetězce osobních zkušeností
dítěte s poznáváním.
Dobrý učitel je dětem průvodcem po tajem-
stvích lidského poznání, nesmí však být jen
mechanickým recitátorem učebních textů,
musí zažehnout zvědavost dítěte a pomalu,
systematicky odhalovat oponu, která ukrývá
mnohá tajemství lidského vědění, která neby-
la doposavad odhalena. Pokud se podíváme
na historii, a ta je jak známo, učitelka pravdy,
pak zjistíme, že šamani, filosofové a učitelé
patří do stejné skupiny osvícených příslušníků
lidského rodu, kteří jako první v řadě slouži-
li svým komunitám jako urychlovači a vůbec
hybatelé pokroku. Samozřejmě byli také prv-
ní na řadě, když mocní tohoto světa trestali
schopnost pomáhat lidem moudrostí a vědě-
ním se vymanit z tmářství a bludů, ve kterých
bylo lidstvo vždy záměrně udržováno, jelikož
takto je snadno manipulovatelné.
Tato publikace, která vzniká na závěr projektu
„Poznej tajemství vědy“, je sumárním přehle-
dem obecných principů aplikace vědy a tech-
niky v základních složkách životního prostředí
člověka, zahrnující životní příběhy vědců jako