Page 9 - Rukovet_WEB
P. 9
Matematika je nástroj, cesta však nemůže být
zaměněna za cíl poznávaného. Uvědomění si
například gravitace či dýchání vzduchu, jehož
chemické složení je životně důležité pro všech-
ny biologické tvory a organizmy na Zemi, vede
člověka k potřebě tyto procesy poznat, nestane
se to však pouze jejich numerickým vyčíslením
nebo grafem. Poznáním obdivuhodně jedno-
duché molekulární struktury životodárné vody,
jež byla a je základním stavebním kamenem
života na Zemi, nekončí poznání o vodě a je-
jím smyslu. Samozřejmost vnímání těchto jevů
a prvků však končí, když se jich s takovou sa-
mozřejmostí přestane dostávat.
Z existence gravitace vyplývá technicky vza-
to celá řada vektorů, které ve fyzice i v životě
nazýváme SÍLY, potřebných právě na překoná-
ní gravitační „síly“ a různých jiných silových
polí, jako například magnetických. Odkud však
proudí, co je jejich původem, na to jsme přesta-
li hledat odpovědi, stačí nám konstatovaní, že
existují, s doprovodným technickým výpočtem
či znázorněním. Naše děti neučíme pozná-
vat SÍLY, učíme je jen výpočtům a to je prostě
neohromuje, stejně ani jako nás, a proto tyhle
výpočty přenecháme technikům. Je to však do
budoucna ta správná cesta?
Destrukční, ale i konstrukční energie spojená
s existencí těchto sil a energií je nesmírná, jako
lidmi řízené pokusy uvedu obrovský urych-