Page 20 - Rukovet_WEB
P. 20

Každý žák má své oblíbené předměty, ale         Které koníčky považujete za nejdůležitější

také předměty, které mu nahánějí hrůzu.         pro svůj osobní rozvoj?
                                                Asi všechny výše vyjmenované. Vyčistím si při
Jak to bylo u Vás?
Bavila mě literatura, výtvarná výchova a příro- nich takzvaně hlavu. Příroda, chození po ho-
dopis. Na gymnáziu jsem měl zpočátku problém rách, cestování mi přinášejí odstup a  nadhled
s matematikou a fyzikou, a to hlavně kvůli zcela nad každodenními problémy, pseudoproblémy,
odlišnému způsobu výuky, než byl praktikován kterými si znepříjemňujeme život.
na ZŠ. Nebavila mě chemie a tehdejší „občanská
nauka“, a také takzvané “společenské vědy“, je- Cítíte hranici, kam až věda dokáže zajít, a na
jichž výuka byla poplatná své době.
                                                které otázky si už neumíme odpovědět?
                                                Mnohdy spoléháme na vědu a myslíme si, že je
                                                schopna vyřešit vše, i důsledky našich chybných
Velkou změnou v životě každého člověka          rozhodnutí. Příkladem jsou zásahy člověka do

je nástup do prvního zaměstnání. Bývá to
období plné očekávání a možná také nejistoty životního prostředí a  narušování přirozené
a strachu, jestli uspěje. Jaké bylo Vaše první rovnováhy. Jsme zvyklí, že všechno funguje
                                                „jak má“, a samozřejmě to posuzujeme z našeho
zaměstnání a co Vám přineslo?
Mé první zaměstnání je zároveň i  mým po- pohledu, tedy to „co je výhodné pro nás“ lidi.
sledním. Stále mi totiž přináší možnost rozvoje Nepřipouštíme si, že jsme závislí na komfortu,
a dává mi dostatečnou svobodu při rozhodování, který však může neočekávaně a  rychle přestat
čemu se konkrétně dál věnovat. Setrvání v  jed- fungovat. S tím nám už věda nepomůže, to nám
nom zaměstnání může být ale nebezpečné. Mů- nedochází.
žete zabřednout do rutiny a  stereotypu každo-
dennosti. Snažím se aktivně, abych se do tohoto A ještě otázka na závěr: jaké vlastnosti by měl
stadia nedostal.
                                                mít každý vědec?
                                                Měl by být tvořivý, nezávislý, měl by si uvědo-
                                                movat souvislosti. A samozřejmě by měl mít re-
Jaký je v dnešní době okruh Vašich zájmů?
Hodně mě baví divadlo a výtvarné umění. Rád spekt a zdravou míru pokory. 
čtu, chodím do přírody, po horách. Jezdím na
kole, hraji geocaching a vůbec rád cestuji.
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25