Page 23 - Rukovet_WEB
P. 23
a chvíli trvalo, než jsme našli „společnou řeč“.
Také mi nevyhovovalo, když jsem byl v jeden
den zkoušený z více předmětů. V tomhle směru
mi seděla vysoká škola, kde jsem si mohl zkouš-
ky ve zkouškovém období plánovat. Ale ani tam
to nebylo úplně růžové. V prvním a ve druhém
ročníku jsem si musel pár zkoušek zopakovat.
Co je podle Vás při výuce nejdůležitější?
Dobrá komunikace mezi učitelem a žákem. Je
nesmírně důležité, aby měl učitel dostatek času
učivo dobře vysvětlit a aby se žáci mohli na
všechno zeptat. Přecpané třídy, časový stres
a přemíra informací není cesta ke kvalitní vý-
uce. Zvláště v přírodovědných a technických
oborech platí, že žák musí správně pochopit
základy, aby na nich mohl dál stavět. Když pře-
stane učivu rozumět, přestane ho i bavit, to je
více než jasné.
Co Vás motivovalo pro výběr Vašeho oboru?
Na jedné straně to byl zájem o přírodní vědy
a na druhé straně tehdejší možnost širokého
uplatnění absolventů technických škol. Geolo-
gie spojovala studium přírody s technikou. No
a v neposlední řadě to byla možnost práce v za-
hraničí, kterou čeští geologové často dostávali.
Když jste začal po škole pracovat na Akade-
mii věd, splnila se Vaše očekávání?
Jak už to v životě bývá, v něčem ano, v něčem ne.
Začal jsem pracovat v laboratoři mechanických