Page 195 - Odborna_publikace_PTV
P. 195
7 VĚDA, TECHNIKA A TECHNOLOGIE, SOUČÁST LIDSKÉHO PŮSOBENÍ V PODNIKÁNÍ
3. Inovace 4. Marketing
Dalším výrazným rysem podniká- Podnikání ve vědě a technice využívá specifické
ní ve vědě a technice je nezbytnost marketingové nástroje. Velká část obchodů se
neustálých inovací, které jsou sice totiž neodehrává mezi výrobcem a koncovým
spotřebitelem (na tzv. B2C trzích, tj. business
důležité ve všech oborech lidského to customer), ale mezi výrobci navzájem (na tzv.
počínání, ale zde jsou přímo otáz- B2B trzích, tj. business to business). V této sou-
kou přežití. Inovace je obnova vislosti stojí za zmínku i využití specifických
nástrojů pro komunikaci se zákazníky s vyu-
a rozšíření škály výrobků a slu- žitím ICT a dalších procesních nástrojů, které
žeb a s nimi spojených trhů, jsou obsahem pojmu CRM (česky řízení péče
vytvoření nových metod vý- o zákazníka).
roby, dodávek, distribuce
apod. Hlavním zdrojem
inovací je výzkum a vývoj.
Rychlost a kvalita inova-
cí je významným před-
pokladem púspěšného
podnikání. Příkladem
potřeby inovací jako
podmínky úspěšné-
ho podnikání může
být pro nás auto-
mobilový průmysl.
195