Page 195 - Odborna_publikace_PTV
P. 195

7 VĚDA, TECHNIKA A TECHNOLOGIE, SOUČÁST LIDSKÉHO PŮSOBENÍ V PODNIKÁNÍ

3. Inovace                                4. Marketing

Dalším výrazným rysem podniká-            Podnikání ve vědě a technice využívá specifické
 ní ve vědě a technice je nezbytnost      marketingové nástroje. Velká část obchodů se
  neustálých inovací, které jsou sice     totiž neodehrává mezi výrobcem a koncovým
                                          spotřebitelem (na tzv. B2C trzích, tj. business
   důležité ve všech oborech lidského     to customer), ale mezi výrobci navzájem (na tzv.
    počínání, ale zde jsou přímo otáz-    B2B trzích, tj. business to business). V této sou-
     kou přežití. Inovace je obnova       vislosti stojí za zmínku i využití specifických
                                          nástrojů pro komunikaci se zákazníky s vyu-
       a rozšíření škály výrobků a slu-   žitím ICT a dalších procesních nástrojů, které
        žeb a s nimi spojených trhů,      jsou obsahem pojmu CRM (česky řízení péče
         vytvoření nových metod vý-       o zákazníka).

          roby, dodávek, distribuce
           apod. Hlavním zdrojem
            inovací je výzkum a vývoj.

             Rychlost a kvalita inova-
               cí je významným před-
                pokladem púspěšného

                 podnikání. Příkladem
                  potřeby inovací jako
                   podmínky úspěšné-

                     ho podnikání může
                      být pro nás auto-
                       mobilový průmysl.

                                                                                              195
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200