Page 176 - Odborna_publikace_PTV
P. 176

Neformální vzdělávání                             zí a realizuje, je přispět k vytváření pozitivních
     Aktivity v rámci neformálního vzdělávání jsou     postojů ke zvířatům a k přírodě vůbec v řadách
     zaměřeny na návštěvníky zoo, tedy na širokou      široké veřejnosti, a tím pomoci snížit negativní
     veřejnost všech věkových a zájmových skupin.      dopady lidské činnosti na životní prostředí.
     Jedná se o aktivity probíhající v areálu zoo buď
     bez přítomnosti, nebo v přítomnosti odborného      Aktivity v zoo s účastí pracovníka:
     pracovníka zoo (pracovníka výukového centra,
     dobrovolného spolupracovníka zoo, ošetřovate-      •	 přednáškový cyklus pro veřejnost „Zají-
     le zvířat), příp. mimo areál zoo prostřednictvím      mavosti ze světa zoologie“ každou první
     webových stránek, tištěných materiálů, zasílá-        středu v měsíci v 16:00 hod. ve výukovém
     ním novinek ze zoo registrovaným zájemcům.            centru zoo,
     Při mnohých vzdělávacích aktivitách je důležitá
     spolupráce jednak s ostatními českými i zahra-     •	 speciální akce pro veřejnost u příležitosti
     ničními zoologickými zahradami, jednak s dal-         významných dnů, např. Den ptactva, Den
     šími vědeckými a vzdělávacími institucemi, jako       Země, Den dětí, Den seniorů, Den zvířat atd.,
     jsou univerzity, muzea, knihovny, ochranářské
     organizace a další. Cílem všech vzdělávacích
     a osvětových aktivit, které Zoo Ostrava nabí-

                                                       •	 organizované prohlídky zoo s průvodcem
                                                         (v rámci otevírací doby nebo večerní),

     Aktivity v zoo bez účasti pracovníka:             •	 komentovaná krmení zvířat během jar-
                                                          ních a letních měsíců,
     •	 informační tabule a cedulky v areálu zoo,
     •	 interaktivní prvky u vybraných expozic         •	 návštěvy u sponzorovaných zvířat,
                                                       •	 zážitkové programy,
       osvětlující zábavnou formou především           •	 dotykové stolky s preparáty, u kterých si
       chování zvířat,
     •	 dotykové prvky s cedulkami s popis-               mohou návštěvníci např. vyzkoušet jem-
       kem v Braillově písmu, např. otisky stop           nost sovího peří či lamí srsti, potěžkat slo-
       vybraných druhů zvířat, model žirafy               ní stoličku…
       v životní velikosti.                            •	 přednášky na dětských odděleních ne-
                                                          mocnic ve vybraných městech kraje.

176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181