Page 75 - Rukovet_WEB
P. 75

v Sudetech, část v Protektorátu Čechy Morava,
a část dokonce v Polsku). Hlavním úkolem byl
postupný přechod na kontinuální měření vod-
ních stavů a  vyhodnocování průtoků v  co nej-
větším počtu stanic s  přiměřeným rozložením
v  povodí. Dalším úkolem bylo zevšeobecnění
výsledků pozorování pro zpracování hydrolo-
gických posudků a studií pro potřebu vodního
hospodářství, vodních staveb apod. Současně
jsem zabezpečoval hydrologický výzkum na ex-
perimentálních povodích v  Kýchavé a  ve Zdě-
chově v povodí Bečvy, které jsem spravoval ještě
v brněnském pracovišti. Uplatnění nových me-
tod v  hydrologii si vyžádalo studia zahraniční
literatury, přitom nejdostupnější byla literatura
v  ruštině. Nejeden večer doma jsem věnoval
překládání pro potřeby dalších pracovníků.

Jaké jste měl zkušenosti se studenty, kteří se
připravovali na svá budoucí povolání?
První zkušenosti jsem získal při přednáškách
na Podnikové technické škole HMÚ, zakončené
odbornou maturitní zkouškou pro zaměstnance,
kteří již měli všeobecné středoškolské vzdělání.
Připravil jsem pro ně skripta: Základní zpracová-
ní hydrologického materiálu. Při přednáškách šlo
o  zcela odlišný vztah mezi přednášejícím a  stu-
denty, poněvadž jsme byli zaměstnanci jednoho
ústavu. Rád na tato léta vzpomínám a mohu říci,
že i pro mne osobně to bylo přiblížení k ostatním
vědním oborům, které se v ústavu potkávají.
Další zkušenosti jsem získal při občasných před-
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80