Page 230 - Odborna_publikace_PTV
P. 230

7.3	Výzkum podnikání
     	 na Vysoké škole podnikání

     Vysoká škola podnikání působí na trhu vzdělá-      V další části přiblížíme některé zajímavé vě-
     vání již dlouhých patnáct let. Sídlem vysoké ško-  deckovýzkumné projekty, které VŠP v poslední
     ly je Ostrava, dále pak má několik konzultačních   době řešila.
     středisek v České republice. Vysoká škola po-      V rámci programu na Podporu vědy a výzkumu
     skytuje vzdělání v bakalářských a magisterských    v Moravskoslezském kraji byl v období 2009–
     studijních programech v oblasti podnikání, které   2010 realizován projekt Výzkum faktorů pře-
     jsou prakticky orientované, součástí je odborná    chodu od industriální ekonomiky ke znalostní
     praxe ve firmách během studia. Absolventi vyso-    a podnikavé ekonomice v podmínkách Morav-
     ké školy jsou žádaní a na trhu práce velmi dobře   skoslezského kraje. Zásadním výstupem bylo vy-
     uplatnitelní. Věda a výzkum patří k významným      tvoření monitorovacího nástroje REM (Regional
     aktivitám Vysoké školy podnikání (VŠP). Zá-        Entrepreneurship Monitor – rem.vsp.cz), který
     kladním tématem vědeckovýzkumné činnosti           umožňuje permanentní monitorování vybra-
     jsou podnikavost a podnikání, které jsou na        ných rozvojových faktorů a indikátorů Morav-
     VŠP řešeny od počátku jejího vzniku. Dalšími       skoslezského kraje. Dále byla zpracována stu-
     tématy, která jsou řešena zejména v rámci pro-     die faktorů rozvoje ekonomického a sociálního
     gramů Evropské komise, regionálních programů       rozvoje v MSK, Best Practices z oblasti rozvoje
     a interních grantů školy, je problematika rozvoje  podnikavosti vybraných cílových skupin (obsa-
     vzdělanosti, propojení vzdělání s praxí a téma     huje dobré příklady v národním i nadnárodním
     konkurenceschopnost. Velmi podstatnou orien-       kontextu). Byly zpracovány programy pro rozvoj
     tací vědecko-výzkumné činnosti je přenos výsled-   inovace, podnikavosti a podnikání MSK v ná-
     ků výzkumů do praxe a směrem k mladé generaci.     vaznosti na výsledky výzkumu.

230
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235